האם בתי בסיכון?

גם אם בתך אינה נמצאת כעת בסיכון להידבק ב-HPV, בעתיד הלא רחוק, כאשר היא תגדל, היא עלולה להיות בסיכון. כ-50% ממקרי ההידבקות החדשים מדי שנה קורים בקרב צעירים בני 15-24. ברוב המקרים הזיהום חולף מעצמו, אבל בשאר המקרים הזיהום המתמשך עלול לגרום למחלות שונות. רבים יודעים על הקשר בין וירוס הפפילומה לבין סרטן צוואר הרחם, אך חשוב לדעת שהווירוס עלול לגרום גם לסרטן הנרתיק והפות, לסרטן פי הטבעת, לסרטן הפה והלוע וכן ליבלות באברי המין.

האם בני בסיכון?

גם אם בנך אינו נמצא כעת בסיכון להידבק ב-HPV, בעתיד הלא רחוק, כאשר הוא יגדל, הוא עלול להיות בסיכון. כ-50% ממקרי ההידבקות החדשים מדי שנה קורים בקרב צעירים בני 15-24. ברוב המקרים הזיהום חולף מעצמו אבל בשאר המקרים הזיהום המתמשך עלול לגרום למחלות שונות. רבים יודעים על הקשר בין וירוס הפפילומה לבין סרטן צוואר הרחם, אך חשוב לדעת שווירוס הפפילומה עלול לפגוע גם בגברים ולגרום, בין השאר, לסרטן פי הטבעת, לסרטן הפין, לסרטן פה ולוע וכן ליבלות באברי המין.

איך נגן על הילדים מפני הדבקה ב-HPV?

ישנן מספר דרכים בהן תוכלו להפחית את הסיכון להידבק בווירוס הפפילומה:

חיסון

החיסון מגן מפני המחלות להן עלול לגרום וירוס הפפילומה. משרד הבריאות ממליץ לתלמידי ותלמידות כיתה ח' להתחסן.
למכתב להורים של משרד הבריאות למאגר התרופות של משרד הבריאות

חינוך למיניות בריאה

מומלץ ליזום שיחה פתוחה וכנה שתאפשר לך לחשוף את הילדים לסכנות הקיימות, ולשוחח איתם על הדרכים בהן הם יכולים להגן על עצמם, היום ובעתיד.

הם רק ילדים ועוד לא פעילים מינית,
למה לחסן בגיל כל-כך צעיר?

משרד הבריאות הכניס את החיסון נגד HPV לתוכנית החיסונים הלאומית, וממליץ לנערים ונערות תלמידי כיתה ח' להתחסן מ-2 סיבות עיקריות:

הגנה חיסונית

מחקרים מראים כי תגובת המערכת החיסונית טובה יותר בקרב אנשים צעירים, בהשוואה לאנשים מבוגרים. חיסון בגיל צעיר יבטיח הגנה חיסונית מיטבית.

לפני החשיפה הראשונה

החיסון עובד בצורה הטובה ביותר אם הוא ניתן לפני החשיפה הראשונה לווירוס, כלומר - לפני תחילת הפעילות המינית. הסיכוי להידבק קיים כבר בפעם הראשונה שבה מקיימים יחסי מין, לכן כדאי להתחסן עוד טרם תחילת הפעילות המינית.

בנוסף

כהורים, אנחנו עושים ככל יכולתינו להגן על ילדינו מהרגע שהם מגיחים לאוויר העולם. מטבע הדברים, בעיקר בגיל ההתבגרות, ילדינו לא בהכרח ישתפו אותנו ולא תמיד נוכל להגן עליהם בזמן אמת. הידבקות בווירוס הפפילומה ניתן למנוע מבעוד מועד.

פספסתם את החיסון בבית הספר?

תלמידי ותלמידות כיתה ז׳-ח׳ זכאים לקבל את החיסון ללא עלות במסגרת חיסוני השגרה בבתי הספר והזכאות לקבלת החיסון נשמרת עד גיל 18. את החיסון ניתן לקבל בחינם בלשכות הבריאות של משרד הבריאות. לפרטים נוספים יש לפנות למוקד קול הבריאות: 5400*.

כמו כן, החיסון הוכלל לבני.ות 18-26 בסל הבריאות של שנת 2023*. המחיר למנת חיסון כ-80 ש"ח (15% השתתפות עצמית).
את החיסון ניתן לרכוש בבתי המרקחת של קופות החולים, ברשתות הפארם ובבתי מרקחת פרטיים ולהתחסן אצל אח.ות בקופות החולים לאחר תיאום תור.

מה הרופאים אומרים?

איך מדברים עם המתבגרים על מיניות בריאה?

נגן וידאו
נגן וידאו